Welkom op de webshop waar je allergeenvrije producten kan kopen. Ook hebben we een aanbod aan vegan producten. Kijk op onze webshop en wie weet vind je wat je zoekt!
FAQ - Veelgestelde vragen

Gluten zijn een onderdeel van het eiwit in bijvoorbeeld tarwe, rogge, gerst en spelt. Het meel van deze granen bevat gluten. Gluten zorgen er onder andere voor dat het brood lekker luchtig wordt. Ook bevatten bijvoorbeeld koekjes, bindmiddelen, sauzen, soepen, snoep, snacks en kant-en-klaar maaltijden gluten.
Gluten is een onderdeel van het eiwit. Normaal wordt dit eiwit afgebroken in de darm. Bij glutenintolerantie gebeurt dit niet waardoor er gisting ontstaat en beschadiging van het slijmvlies van de dunne darm. De stof in gluten die het vaakst problemen veroorzaakt is “gliadine”. Als gevolg van de darm-beschadigingen, kunnen secundaire allergieën optreden, zoals melk- en lactose intolerantie. In dat geval kun je ook geen melkproducten eten/drinken en samen met alle producten waar lactose of maltose aan zijn toegevoegd. Een gluten-intolerantie kan aangeboren zijn, maar ook pas op latere leeftijd ontstaan. Alleen bij aangeboren gluten-intolerantie spreekt men van coeliakie.
Lactose is een suiker dat voorkomt in melk en in melkproducten (melksuiker). Om lactose te kunnen verteren hebben we het enzym lactase nodig. Als er geen of niet voldoende lactase wordt aangemaakt, kan de lactose in onze voeding niet goed worden verteerd. Lactose komt dan onverteerd in de dikke darm terecht, waardoor darmklachten ontstaan. Dit noemen we dan lactose-intolerantie.
Kies en klik op één van de categorieën aan de bovenzijde van de webpagina of zoek gericht naar een product via de zoekbalk. Als u het gewenste product heeft gevonden, geef dan aan hoeveel stuks u van het product wilt bestellen. Klik vervolgens op “Aan winkelwagen toevoegen” en het product wordt automatisch toegevoegd aan uw winkelwagen. Ter bevestiging dat het product succesvol is toegevoegd verschijnt aan de bovenkant van de pagina de melding “(productnaam) is toegevoegd aan uw winkelwagen”.
U bent niet verplicht deze ook te bestellen. U kunt altijd producten verwijderen, aantallen aanpassen en nog producten toevoegen. U kunt ook verder winkelen op onze website. Van alle producten krijgt u een afbeelding en uitgebreide informatie over het product te zien. Tijdens het winkelen ziet u aan de bovenaan de website (bij mobiele toestellen in het menu) steeds hoeveel producten enwelk bedrag u in uw winkelwagen heeft. Dus u weet op elk moment waar u aan toe bent.
Als uw bestelling klaar is, kiest u de gewenste leveringsoptie en betaalmogelijkheid.
U gaat nu naar de beveiligde omgeving om uw adresgegevens in te voeren en de betaling af te ronden. Om uw bestelling te plaatsen, klikt u vervolgens onderaan de pagina op "Bestellen".
In het afrekenproces heb je de mogelijkheid dit aan te geven. Je selecteert hiervoor de optie 'Naar ander adres verzenden' en vult het afleveradres in.
Je kan ons cash of met de kaart betalen bij afhaling.
Bij levering aan huis kan je de producten op voorhand betalen via bancontact, de KBC-betaalknop, de Belfius-betaalknop of via ING Home'Pay. Deze betalingen worden verwerkt via Mollie. Mollie is een gerenommeerd Nederlands online betalingsplatform en staat bekend om haar betrouwbaarheid en heldere tarieven.
Niet tevreden? Geen probleem! Je mag de gekochte producten binnen 14 dagen na leveringsdatum retourneren. Klik hier voor meer informatie betreffende retourneren.
Producten met een beperkte houdbaarheidsdatum (verse producten zoals brood, gebak, koeken, ...) kunnen niet teruggenomen worden.
Artikelen kunnen niet geruild worden voor andere producten. Mocht je toch bijvoorbeeld een andere product willen, dan kan je het ongewenste product retourneren, nadat wij het product hebben ontvangen en verwerkt, zullen wij dit binnen 7 werkdagen crediteren! In de tussentijd kun je het juiste product opnieuw bestellen in onze webshop.
Ja, bestellen bij de Atlas Foods is volkomen veilig.
Onze volledige webshop, bestel- en betaalomgeving is beveiligd door middel van een encryptie via een Secure Socket Layer (SSL). Hierdoor zijn uw bestelgegevens, persoonsgegevens en betaalgegevens niet door derden te onderscheppen. Dat u een beveiligde verbinding heeft is te herkennen dat het adres begint met https:// en u zult of onderin het venster of naast de adresbalk een slotje zien.
Wij maken voor onze betaaldiensten gebruik van de diensten van Mollie, een door de Belgische en Europese Bank goedgekeurde dienstverleners voor het aanbieden van Sofort en andere betaalopties (vergunning betaaldienstverlener). Mollie is een bekende aanbieder en staat bekend om haar betrouwbaarheid en gebruiksvriendelijkheid.
Al onze prijzen op onze webshop zijn inclusief 21% btw, exclusief verzendingskosten. (lees meer hierover bij verzending en afhaling).
Als je niet binnen enkele minuten na bestelling een bevestiging hebt ontvangen, dan kan er het volgende fout zijn gegaan.
- Jouw provider ziet onze automatische mailing mogelijk als spam, en heeft deze verwijderd/verplaatst naar de spambox;
- Je hebt bij de bestelgegevens een typefout gemaakt in jouw email-adres;
- Je hebt betaald via een automatische incasso, in dat geval duurt het twee dagen voordat de bank akkoord van betaling heeft gegeven waarna je een bevestiging van ons ontvangt.
Mocht je geen bevestiging hebben ontvangen neem dan contact met ons op via info@atlasfoods.be of via volgende gegevens:
Atlas Foods
Patersstraat 18
2300 Turnhout
myrthatlas@gmail.com
Tel: 014/89.78.65
Gsm: 0475/35.72.29
BTW BE 0665.940.731
Twijfel dan zeker niet om ons te contacteren! We helpen u graag verder! U kan onze gegevens hieronder terugvinden of u kan gebruik maken van ons contactformulier.
Atlas Foods
Patersstraat 18
2300 Turnhout
info@atlasfoods.be
Tel: 014/89.78.65
Gsm: 0475/35.72.29
BTW BE 0665.940.731